Skip to content

Marge van de statistiek

02/02/2015

Het is mij duidelijk dat het winter is
en dat de kasseien nog los liggen
maar het is mij verder

“Nooit meer snoeien.”

Maar het is mij verder onduidelijk

“Nooit meer bladeren harken.”

Kijk, het is mij omduidelijk waarom
ze alle bomen in deze straat omgedraaid hebben
met de wortels naar omhoog

“Dat is zo berekend
en alvast uitgetekend
verantwoord
voorzienig
en toch zeker
bijzonder efficiënt
Nooit meer rupsen in ons haar
naar beneden gevallen
op donderdagochtend
als we dringend aan het werk moeten.”

Het is inderdaad wonderlijk toeven
in de marge van de statistiek

“Het zal jou maar net overkomen
als de shampoo op is
In het buitenland al voorgevallen
Wat dan.”

Dat is mij toch duidelijk

Ik zou terug naar binnen gaan
mijn haar spoelen met water
onder de douche blijven staan
tot ik nog slechts één langgerekte rimpel was
die net onder de deur past
naar buiten glibberen
me hoog in de wortels van een boom nestelen
en zeven dagen wachten

in de marge van de statistiek

No comments yet

Geef een reactie

